Obdobie očakávania narodenia potomka je jedným z najšťastnejších momentov života ženy. Po pôrode prichádza množstvo zmien a stresu z novej role matky, ktoré sa častokrát miešajú so zmätenými pocitmi z vlastného tela. Pár kíl navyše totiž zostane skoro každej mamičke. Ako sa ich teda zbaviť, aby sme boli pre svojho partnera najpríťažlivejšou ženou na svete?

Buďte trpezlivá a nenáročná

Chudnutie po pôrode je v kombinácií s množstvom povinností, týkajúcich sa dokonalej starostlivosti o bábätko, neľahkou úlohou. Preto by mala byť každá žena trpezlivá a príliš netlačiť na pílu. Je totiž úplne normálne, že sa mamička nezbaví nadbytočných kíl za pár dní. Priberala totiž celých 9 mesiacov, je preto logické, že ich nezhodí za 2 týždne.

Ak ste mali pred pôrodom normálnu váhu, tak by vám chudnutie nemalo trvať viac než pár mesiacov. Ak ste mali nadváhu, tak je to trochu komplikovanejšie a pravdepodobne vám to potrvá aj rok. Pri chudnutí treba prihliadať na svoj zdravotný stav a odporúčame vám dodržiavať pokyny lekára. Jedna vec je totiž vyzerať atraktívne a druhá stravovať sa tak, aby to nespôsobovalo dieťaťku zdravotné komplikácie.

Pomôcť si však môžete aj našimi radami..

1. Nediétujte!                             

Môže to znieť smiešne, ale je to tak. Prvé mesiace rodičovstva nebývajú jednoduché a vy sa preto ozaj nemusíte stresovať tým, že si budete odopierať svoje obľúbené jedlo. Stačí ak sa budete stravovať zdravo a nebudete sa prejedať. Vynechajte sladkosti, džúsy, sladené nápoje či vyprážané jedlá a vymente ich za zeleninu, ovocie a chudé mäso. Ak kojíte, tak tomuto faktu svoju stravu samozrejme prispôsobte.

2. Jezdte nutrične bohaté zdravé jedlá

Ak kojíte, tak vám odporúčame jesť maximálne výživné jedlá s menším množstvom kalórií. A takým sú napríklad ryby, ktoré obsahujú zdravé esenciálne mastné kyseliny omega-3, ktoré pozitívne ovplyvňujú zdravý vývoj nervovej sústavy novorodenca. Doprajte si čerstvého lososa, tuniaka či sardinky - ak máte možnosť, tak uprednostnite lovené ryby, nie chované. Vyhnite sa rybičkám v konzerve, tie totiž môžu obsahovať vysoké hodnoty ortute. 

Okrem toho je dobré dopriať si mlieko a jogurty, nakoľko sú bohaté na vápnik, ktorý dieťa potrebuje pre vývoj kostí a zubov. A samozrejme poriadnu dávku proteínov, napríklad z chudého mäsa (kuracina, morčacina). Obsahujú málo kalórií a výborne vás zasýtia. 

                                                  

3. Kojte

Neexistuje lepší spôsob kŕmenia ako je kojenie. Pre dieťa je veľmi dôležité, pretože mu poskytuje tú najlepšiu možnú výživu. Okrem toho pozitívne vplýva na budovanie imunity. Ak kojíte, tak stravou potrebujete prijať viac kalórií než žena, ktorá nekojí. To ale samozrejme nie je ospravedlnením pred prejedaním.

4. Pite veľa vody

Pitie vody vás ochráni pred dehydratáciou, navyše vás však aj "zasýti". Síce iba na chvíľu, no aj takéto oklamanie žalúdka môže pomôcť pri pravidelnom prejedaní. Dospelý človek by mal vypiť minimálne 2 - 2,5 litra čistej vody (do tohto množstva netreba rátať rannú a poobednú kávu, ani sladké nápoje). Obyčajná voda sa postará o vyplavovanie nečistôt a aj o nakopnutie metabolizmu.

5. Rozhýbte sa

Zabezpečiť si dostatok pohybu nie je po pôrode jednoduché. Pre svoj organizmus však spravíte veľa aj vtedy, ak to bude aspoň 10 min. denne. Nezáleží na tom, akú formu pohybu zvolíte, dôležité je najmä to, že sa hýbete. Či už začnete drepovať alebo robiť brušáky. Výborným spôsobom ako schudnúť je aj beh na bežiacom páse prípadne šliapanie na stacionárnom bicykli alebo eliptickom trenažéry.

Ak ste rodili cisárskym rezom, potom musíte s cvičením počkať a takéto aktivity začať vykonávať až po pár mesiacoch. O svojom tréningu sa preto vždy poraďte s lekárom, ktorý zhodnotí, či to vaša rana zvládne.

                                                         

6. Doprajte si spánok

Obligátnych 8 hodín spánku to určite nebude, ak je to však aspoň čo i len trochu možné, tak si pospite. Neriešte neporiadok a zdriemnite si s vašim bábätkom. Hoc aj na 20 minút. Dôvodom prečo sa vám nedarí schudnúť totiž môže byť aj nedostatok spánku. 

Ak je človek vyčerpaný, tak jeho telo produkuje stresové hormóny a kortizol. Nevyspatá žena vôbec nemá chuť starať sa o svoju váhu či jesť zdravé jedlá - chce sa najesť rýchlo.. kým dieťa spí. Bez spánku sme náchylnejší k jedeniu fast-foodu a nezdravých snackov a zároveň nemáme dostatok energie na vykonávanie fyzických aktivít.

7. Posilujte doma - s vlastnou váhou

Na návštevu fitness centra pravdepodobne nebudete mať čas. Domáce cvičenie je však rovnako efektívne. Z našich skúseností vám môžeme odporučiť cvičenie na posilňovacom stroji inSPORTline Ab Lifter Easy. Na precvičovanie svalov brucha, zadku, stehien, ramien a rúk využívate odpor vlastného tela. Stroj je skladný, dá sa kúpiť za výhodnú cenu a čo je najlepšie, stačí na ňom cvičiť iba 5 minút denne! Je teda ideálnou voľbou na chudnutie po pôrode.

 

Objednať v e-shope



Páčil sa ti článok? Staň sa našim fanúšikom: