Rozhodli ste sa chudnúť a neviete, ako cvičiť na eliptickom trenažéry tak, aby to bolo maximálne efektívne a aj efektné? V prvom rade, chudnutie je záležitosť nielen cvičenia, ale aj správnej výživy. To znamená, že pokiaľ chcete chudnúť, musíte zmeniť celý svoj životný štýl a stravovanie, pričom samozrejme, pohyb je tiež veľmi dôležitý. A na správne chudnutie potrebujete v prvom rade aj správne náradie, či už domáce, alebo profesionálne eliptické trenažéry.

Čo sa týka cvičenia na eliptickom trenažéry, je viacero druhov takýchto trenažérov. Či už ide o veslársky trenažér, eliptický trenažér, cyklo trenažér alebo bežecký pás, každý crossový trenažér je na cvičenie a chudnutie ako stvorený. Treba však dodržiavať niekoľko dôležitých zásad, ktoré si zhrnieme v nasledujúcich bodoch, aby to bolo čo najprehľadnejšie. Pamätajte, že napríklad veslovací stroj je vhodný na určitý druh cvičenia, cyklo trenažér zas na iný a preto to treba kombinovať!

1. Správna životospráva

Chudnutie je založené nielen na pohybe, ale aj na správnych stravovacích návykoch. Preto sa držte toho, že večera by mala byť ľahšia, raňajky najviac sýte, ale zároveň zdravé a plné ovocia a zeleniny a na obed by sa človek síce nemal prejesť, ale mal by si dopriať zdravú stravu. To vylučuje vyprážané alebo tučné mäso, smotanové jedlá a iné ťažké pokrmy. Nezabudnite však na to, že dôležitou súčasťou je aj vynechanie sladených limonád, alkoholu a cigariet!

2. Cvičenie v správny čas

Cvičiť by sa určite nemalo ani skoro ráno a ani neskoro večer. Ideálny čas ja buď doobeda alebo poobede a hoci sa to môže zdať veľmi ťažko časovo zvládnuteľné, každý, kto chce naozaj schudnúť, by si mal toto časové rozvrhnutie zobrať k srdcu. V praxi to znamená, čo najviac prispôsobiť svoj denný režim svojmu cieľu schudnúť. Dôležitá je aj pravidelnosť, takže určite sa nesnažte vynechať cvičenie. Optimálne by ste mali cvičiť aspoň 3 až 4 krát do týždňa.

3. Viac ako len zopár minút

Či už ide o cvičenie na eliptickom trenažéri alebo máte v pláne vyskúšať veslovacie trenažéry, pamätajte na to, že je dôležité cvičiť naplno a určitý čas. Obvykle prvých 20 až 25 minút sa telo a svaly len pripravujú a zahrievajú, takže cvičenie by malo byť dlhodobejšie, aspoň 45 minút. Pred cvičením je treba rozcvičiť svalové partie, ktoré budú najviac zaťažované, na konci cvičenia ich zas uvoľniť a zregenerovať tiež rozcvičkou, ale samozrejme už ľahšou.

4. Správna voľba eliptického trenažéra

Niekoľko trenažérov ponúka komplexnejšie cvičenie, iné zas len precvičenie určitých svalových skupín, ale zas s veľkou intenzitou. Preto by bolo najlepšie striedať rôzne druhy crossových trenažérov. Dobrou zásadou je v jeden deň cvičiť len na jednom trenažéri, napríklad v pondelok eliptický trenažér, stredu cyklo trenažér, štvrtok veslovací trenažér a sobotu bežecký pás. Pri vhodnom striedaní bude človek precvičovať partie intenzívne a zároveň na celom tele.

Dobrá rada na záver...

Na to, aby bolo chudnutie na eliptickom trenažéry úspešné, je potrebná nielen dobrá životospráva alebo zdravé stravovanie, ale najmä kvalitné vybavenie. Kto hľadá eliptické trenažéry, veslovacie stroje, cyklistické trenažéry, bežecké pásy alebo iné multifunkčné crossové trenažéry, môže vyskúšať aj ponuku v našom partnerskom internetovom obchode, kde nájde veľký výber značiek, typov aj modelov a to tak pre domáce ako aj profesionálnejšie použitie!

Aktuálna ponuka eliptických trenažérov



Páčil sa ti článok? Staň sa našim fanúšikom: